مقالاتدکوراسیون

18 معایب روشویی کابینتی + لیست مزایا

یکی از مهم‌ ترین اجزای حمام و سرویس بهداشتی که کاربرد زیادی هم دارد، روشویی است. به همین دلیل انتخاب نوع مناسب و آشنایی با مزایا و معایب روشویی کابینتی از لحاظ کاربردی و همچنین در دکوراسیون داخلی، بسیار مهم است.

روشویی کابینتی سرویس بهداشتی در انواع و اشکال مختلفی ساخته می‌ شود و برای این امر از موارد گوناگونی نیز استفاده می ‌شود. تنوع این وسایل به قدری در بازار زیاد است که در زمان خرید ممکن است دچار تردید شوید. در ادامه مزایا و معایب روشویی کابینتی و انواع آن را معرفی می ‌کنیم.

انواع روشویی کابینتی

همانطور که بیان شد، روشویی یکی از مهم ‌ترین اجزا در دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام به حساب می ‌آید. این محصولات در انواع مختلفی تولید می ‌شوند که در ادامه آن‌ ها را بیان می‌ کنیم.

روشویی کابینتی تک نفره

روشویی کابینتی تک نفره غالبا دارای یک کاسه روشویی است. این مدل از روشویی‌ ها که در انواه پایه‌ دار و دیواری در بازار موجود هستند و به طور معمول فضایی بین 16 تا 72 اینچ از سرویس بهداشتی را اشغال می‌کنند. البته این نوع از روشویی ‌ها نیز معایب خود را دارند که در ادامه آن‌ها را بیان می ‌کنیم.

روشویی کابینتی دوبل

روشویی کابینتی سرویس بهداشتی دوبل شامل انواع مدل ‌های انواع روشویی کابینت ‌دار سرویس بهداشتی است که برای حمام ‌های مستر و خانواده‌ های پر جمعیت بسیار مناسب است. این نوع از روشویی‌ ها به دلیل داشتن دو کاسه روشویی بسیار موثر و کارآمد می‌ باشد، زیرا دو نفر همزمان می ‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند و معطل یکدیگر نباشند.

معایب روشویی کابینتی PVC

حتی هر کسی می ‌تواند یکی از روشویی‌ ها را مخصوص خودش داشته باشد و وسایل مخصوص خود را بر روی آن قرار دهد. معمولا کانترهای روشویی کابینتی دوبل، به صورت دو نفره برش داده می‎شوند تا بتوانند دو سینک روشویی و همچنین شیرهای نصب شده را در آن جای دهند.

البته لازم به ذکر است که به دلیل این که بر روی این روشویی ‌ها دو سینک وجود دارد، به دو شیرآلات نیز برای نصب لازم دارید. در بخش‌ های بعدی، معایب روشویی کابینتی دوبل را بررسی می ‌کنیم.

  8 نمونه آینه ‌کاری مدرن : بهترین انواع آیینه کاری در دکوراسیون داخلی

روشویی کابینتی پایه دار

روشویی ‌های پایه دار، طرحی بسیار ساده دارند و با شیر و لوله‌ هایی به وسیله یک پایه نیم دایره از جنس خود کاسه روشویی پوشانده شده ‌اند. قسمت فوقانی این سینک‌ ها معمولا چینی قرار دارد. البته لازم به ذکر است که در سال ‌های اخیر برای ساخت این نوع روشویی ‌ها از طرح‌ های مختلفی استفاده می‌ کنند.

روشویی کابینتی دیواری

برای نصب روشویی دیواری نیز همانطور که از اسمش پیداست، از پایه ‌ای بر روی زمین استفاده نمی‎شود و به صورت مستقیم بر روی دیوار نصب می ‌‎شود. برای نصب برخی از این نوع روشویی ‌ها، باید از لوله و اتصالات به صورت توکار استفاده کرد تا زیبایی کار بیشتر شود.

معایب انواع روشویی کابینتی

اگر این روزها وقت کافی برای خانه ‌تکانی یا بازسازی خانه ‌های خود دارید و این کار برای شما حائز اهمیت است، پس تزیین روشویی کابینتی به کارتان می ‌آید. که در مقاله “ ایده تزیین روشویی کابینتی ” به انواع تزیین برای روشویی پرداختیم که بهتون پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید

مزایا و معایب روشویی کابینتی

معایب روشویی کابینتی PVC چیست؟ روشویی کابینتی به سبکی از روشویی ‌ها گفته می‎شود که در بخش کابین آن از ورق‌ های PVC، چوب و یا استیل استفاده شده باشد. روشویی ‌های کابینتی بیشترین تقاضا را در بازار دارند و به دلیل مقاومت بالا در برابر آب و رطوبت، گزینه‌ ای مناسب برای حمام و سرویس بهداشتی به حساب می‌ آید.
البته این روشویی‌ ها عیوب و مزیت‌ های دیگری نیز دارند که می ‌تواند در انتخاب آن‌ ها تاثیرگذار باشد. به همین دلیل، در ادامه مزایا و معایب روشویی کابینتی را بیان می ‌کنیم.

  18 معایب روشویی کابینتی + لیست مزایا
آشپزخانه کوچک و بزرگ”]

مزایا و معایب روشویی کابینتی تک نفره

از جمله مهم ‌ترین مزایای روشویی تک نفره، می ‌توان به مواردی همچون نصب آسان، انتخابی مناسب برای حمام‌ های کوچک، ذخیره سازی فضای بیشتر در سرویس بهداشتی و موارد دیگر اشاره کرد. اما در مقابل از معایب روشویی کابینتی تک نفره نیز می ‌توان به مناسب نبودن آن برای حمام‌ های بزرگ اشاره کرد. به همین دلیل، اگر خانواده ‌ای بزرگ دارید و همه از یک سرویس بهداشتی استفاده می ‌کنید ممکن است روشویی تک نفره گزینه مناسبی برای شما نباشد.

مزایا و معایب روشویی کابینتی دوبل

از مهم‌ ترین معایب روشویی کابینتی دوبل، می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • فضای خالی کانتر کوچک ‌تر است، زیرا کاسه‌ های روشویی فضای بیشتری را به خود اختصاص می‌ دهند و احتمالا مصرف کنندگان تنها می‌ توانند وسایل کمتری را بر روی کانتر آن قرار دهند. البته در صورت انتخاب روشویی با عرض بیشتر می ‌توان این مشکل را حل کرد
  • به دلیل استفاده از یک سینک اضافی در روشویی کابینتی دوبل، هزینه‌ های کاسه روشویی، شیرآلات و همچنین لوله‌ کشی برای تعمیر و نگهداری از آن‌ها نیز بیشتر می‎شود

البته از مهم ‌ترین مزایای این نوع از روشویی ‌ها نیز می ‌توان به قابلیت به اشتراک ‌گذاری آن اشاره کرد. به عبارت دیگر، به دلیل وجود دو سینک، دو نفر همزمان می ‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین با توجه به وجود دو کابین روشویی، می ‌توان از به هم ریختگی فضای سرویس بهداشتی جلوگیری کرد.

معایب روشویی

مزایا و معایب روشویی کابینتی پایه‌ دار

روشویی‌ های پایه دار، یکی از قدیمی ‌ترین انواع این وسایل هستند. با استفاده از روشویی کابینتی پایه‌دار، می ‌توان به راحتی تمامی اتصالات را پوشاند. همچنین این نوع از روشویی ‌ها در انواع مختلفی تولید می ‌شوند و می ‌توانید آن ‌ها را در سایزهای متفاوتی سفارش دهید.

اما از معایب روشویی کابینتی پایه ‌دار، می ‌توان به معمولی و قدیمی بودن آن‌ها اشاره کرد. همچنین نظافت و تمیز کردن این نوع از روشویی‌ ها نیز کمی سخت ‌تر از مدل‌ های دیواری است. البته لازم به ذکر است که اگر می‌ خواهید در طراحی و دکوراسیون داخلی خود از سبک مدرن استفاده کنید، روشویی پایه‌ دار مناسب نخواهد بود. همچنین یکی دیگر از معایب این نوع از روشویی ‌ها، عدم امکان تنظیم ارتفاع آن ‌ها است.

  25 ایده دکوراسیون داخلی منزل 2024: ایده های جالب برای تزیین خانه

سخن پایانی

در این مطلب از ایران دکور، شما را با مزایا و معایب روشویی کابینتی آشنا کردیم تا در زمان خرید با توجه به این نکات، بهترین انتخاب را داشته باشید. البته برای خرید روشویی، علاوه بر توجه به انواع، باید به جنس متریال استفاده شده برای ساخت آن‌ها نیز دقت داشته باشید؛ زیرا روشویی ‌های ارزان قیمت ممکن است با استفاده از متریال بی کیفیت تولید شده باشند که این موضوع مشکلات زیادی را برای شما ایجاد خواهد کرد.

اگر قصد خرید روشویی‌ ها را دارید، می ‌توانید وارد بخش مخصوص این دسته ‌بندی در سایت ایران دکور شوید و نمونه‌ های مختلف روشویی ‌ها را بررسی کنید. سپس با توجه به دکوراسیون داخلی و همچنین سلیقه خود، روشویی مورد نظر را از ما خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا