مقالات

8 ایده تزیین روشویی کابینتی 2024 [دکوراسیون روشویی]

در این دوره زمانی بی ‌سابقه در سراسر دنیا، درحالی‌ که ممکن است همه ما در بلاتکلیفی به سر ببریم، یک چیز مشترک در همه خانه ‌ها وجود دارد، شستشوی دست ‌ها. اگر این روزها وقت کافی برای خانه ‌تکانی یا بازسازی خانه ‌های خود دارید و این کار برای شما حائز اهمیت است، پس تزیین روشویی کابینتی به کارتان می ‌آید.

در این مطلب هم ما ۸ نکته آسان و سریع را برای یک تغییر شیک و یا برنامه ‌ریزی برای یک بازسازی بزرگ ‌تر در آینده برایتان آورده ایم و این موارد را می‌ توانید برای دکوراسیون روشویی و سرویس بهداشتی استفاده کنید.

نکات مورد استفاده در دیزاین دکوراسیون روشویی

1. طراحی سرویس بهداشتی و تزیین روشویی کابینتی به رنگ سفید

این مدل تزیین خصوصاً در روشویی کوچک به‌ خوبی جواب می ‌دهد چون باعث می ‌شود دستشویی کمتر تنگ به نظر برسد ولی در عین حال کاربردی باشد. یک سطح به ‌هم ‌ریخته در روشویی همه جا را شلوغ نشان داده و قدرت مانور را نیز به حداقل می‌ رساند.

مخصوصاً اگر روشویی کابینتی مدرن از یک طرف امتداد داشته باشد. نگه ‌داشتن فضای خالی خودش روشی برای تزیین روشویی کابینتی به شمار می ‌رود و در این روش لازم است تا حد ممکن فقط وسایل ضروری را روی سطح روشویی نگهداری کنید تا راهی هوشمندانه برای ایجاد آرامش و بازکردن فضا باشد.

نکته: فضای زیر سینک خود را هدر ندهید، از این قسمت برای نگهداری شوینده‌ ها و لوازم موردنیاز خود استفاده کنید.

برای خرید سرویس روشویی و بهداشتی و دیدن تنوع بیشتر از این نوع سرویس از فروشگاه ایران دکور دیدن فرمایید.

2. رنگ خنثی برای دکوراسیون روشویی بتنی

اگرچه در مورد قبل استفاده از رنگ سفید را برای ایجاد فضایی با حداقل زیبایی توصیه کردیم، اما رنگ‌ های ساده ‌ای مثل رنگ خنثی، خاکی هم می‌ تواند فضای آرامی در سرویس بهداشتی شما ایجاد کند. برای مثال در این تصویر مشاهده می‌کنید که یک روشویی کابینتی مدرن از جنس بتن با دیوارهایی که در یک نور و سایه قرار دارند، چه دکور خاصی ایجاد کرده‌اند. البته رنگ خاکستری روشن در این فضا نتیجه بسیار خوبی به جا گذاشته است.

دیزاین روشویی

نکته: کانون توجه را از دکوراسیون روشویی بتنی نگیرید، اتصالات و وسایل روشنایی را حداقل نگه دارید و سطح رویی را خالی بگذارید. شما همچنین می‌توانید با یک گیاه کوچک یا گلدان رنگ و لعابی به فضا دهید.

  25 ایده دکوراسیون داخلی منزل 2024: ایده های جالب برای تزیین خانه

3. استفاده از هر سانتی ‌متر فضا برای تزیین روشویی کابینتی

در حمامی که در تصویر می‌بینید روشویی کابینتی را در فاصله بین یک سر دیوار تا سر دیگر قرار داده و این انتخاب هوشمندانه از تمام فضای این حمام کوچک استفاده کرده است. از قسمت زیر کابینت نیز نهایت استفاده را برده و فضای ذخیره‌ سازی کافی ایجاد می‌ کند. در این فضا برای دکوراسیون روشویی از چند خوشبو کننده و گلدان گل استفاده شده است.

دکور روشویی

نکته: برای جلوگیری از بیش از حد تنگ جلوه ‌دادن فضا، زیر کشوی کابینت روشویی، قفسه بازی ایجاد کنید که فضای راحت و مناسبی برای قرار دادن یک سبد حصیری ساده،‌ بامبو یا هر متریال دیگری باشد تا بتوانید به این طریق علاوه بر تزیین روشویی کابینتی، لباس‌ و حوله‌ های تمیز و کثیف خود را درون آنها قرار دهید.

روشویی‌ ها در انواع و مدل ‌های مختلفی طرحی و ساخته می ‌شوند که انواع کابینتی و غیرکابینتی از دسته‌ بندی‌ های اصلی آن هستند. ما در مقاله “ روشویی چه مدلی خوبه ” به طور کامل در مورد انواع سرویس روشویی صحبت کردیم که بهتون پیشنهاد می کنیم حتما بخوانید.

4. دکوراسیون روشویی لوکس و براق

در مدل روشویی که مانند تصویر است و در گوشه قرار دارد، یک روشویی سفید با شیرآلات ساده طلایی ساده محیط را خاص ولی در عین حال لوکس می ‌کند. عوض‌ کردن لوازم موجود در حمام به تجهیزات جدیدتر با رنگ ‌های کروم یا طلایی ظاهری براق، درخشان و صیقلی به فضا اضافه می‌ کند. با این روش بدون اینکه نیاز باشد هزینه زیادی برای بازسازی پرداخت کنید، با ایده ساده ‌ای برای دکوراسیون روشویی فضا را تغییر داده ‌اید.

نکته: برای ایجاد ظاهری خاص و متفاوت مطمئن شوید که تمام شیرآلات و هر وسیله دیگری که برای تزیین انتخاب می ‌کنید در یک سطح قرار داشته باشند تا از شلوغ و بی ‌برنامه بودن فضا جلوگیری شود. برای مثال یک قاب ‌آینه ‌ای لوکس و طلایی در کنار این شیر آب انتخاب خوبی است که دیگر نیازی به تزیین دکوراسیون روشویی نخواهد بود.

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به تخمین قیمت بازسازی منزل را حتما مطالعه نمایید.

5. دکوراسیون روشویی برای سرویس مهمان

قبل از پذیرایی یا میزبانی از میهمانان خانه، مواردی مثل تمیز و مرتب‌ کردن منزل، تهیه مواد غذایی و آماده‌ کردن خانه برای راحتی میهمانان به ذهن شما خطور می‌ کند. یکی از کارهایی که برای راحتی این افراد نیاز به آماده ‌سازی دارد، سرویس بهداشتی مهمان است.

تزیین روشویی کابینتی

چه مهمان بخواهد فقط چند ساعت در خانه ‌تان باشد یا اینکه قرار است برای آخر هفته اقامت داشته باشد، سرویس بهداشتی مهمان باید تا آنجا که ممکن است راحت و زیبا طراحی و دکور شود. یعنی دکوراسیون روشویی را از هرگونه محصولات آرایشی و بهداشتی‌ که مربوط به خودتان است، خالی کنید و به جای آن محصولات جدیدی برای شستشوی دست، صورت و همچنین حوله‌، دستمال و سایر ملزومات مورد نیاز مهمان را به آن اضافه کنید.

نکته: با تعویض صابون مارک‌ دار با یک صابون ساده که از فروشگاه ‌های خانگی خریده ‌اید، یکنواختی را به این فضا اضافه کنید. حتی می‌توانید لوسیون دست را هم به‌ عنوان یک امتیاز برای تزیین روشویی کابینتی قرار داده و اگر فضای میز خیلی خالی احساس می ‌شود، آن را با گیاهان آراسته کنید.

  8 نمونه آینه ‌کاری مدرن : بهترین انواع آیینه کاری در دکوراسیون داخلی

6. تزیین روشویی کابینتی برای همه افراد خانه

اشتراک فضا با هرکسی هرگز آسان نیست، چه خواهر و برادری باشد که با هم بزرگ شده ‌اید، چه هم‌خانه و هم ‌اتاقی‌ تان در دانشگاه یا حتی همسر و شریک زندگی ‌تان، حال اگر این فضا سرویس بهداشتی مشترک باشد که اوضاع پیچیده ‌تر می‌شود. با توجه به این مسئله، اگر فضا و بودجه لازم را دارید از روشویی‌ کابینتی دونفره برای سرویس بهداشتی خود استفاده کنید تا هر کس وسایل مربوط شخصی خودش را از دیگری جدا کند.

نکته: دکوراسیون روشویی دونفره نه ‌تنها به حفظ فضای شخصی کمک می ‌کند، بلکه به شما آزادی استفاده از منطقه را همان‌طوری که دوست دارید، می ‌دهد.

پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به نحوه چیدمان مبل ال را حتما مطالعه نمایید.

7. دکوراسیون روشویی برای فضای بیشتر

برای خانه ‌های کوچک و پرجمعیت متراژ سرویس بهداشتی اهمیت زیادی پیدا می ‌کند و حتی ممکن است استفاده از روشویی کابینتی ایده غیر عملی محسوب شود. با این ‌حال، ضرورت و نیاز می ‌تواند منجر به خلاقیت شود و ایده‌ های خوبی به ارمغان ‌آورد. برای مثال در این تصویر مشاهده می‌ کنید که از یک تخته چوبی ساده و در عین ‌حال مبتکرانه استفاده شده و طراحی آن به گونه‌ای بوده است که روی روشویی قرار می ‌گیرد تا بتوانید هرگونه لوازم مورد نیاز حمام خود را در آن جای دهید.

دکوراسیون روشویی

نکته: می ‌توانید این نوع تخته یا سینی چوبی را به یک نجار سفارش دهید یا خودتان هم آن را در خانه بسازید تا دکوراسیون روشویی خارق ‌العاده ‌ای داشته باشید. به شیارهای ایجاد شده روی تخته توجه کنید، این شیارها قطرات آبی که ممکن است روی سطح جمع شود را خارج می‌ کند و همین باعث می‌ شود سطحی تمیزتر و خشک ‌تری داشته باشید.

8. برای تزیین روشویی کابینتی از همه وسایل شخصی خود استفاده نکنید

آخرین و مهم‌ترین راهکار برای دکوراسیون روشویی، این است که بیش از حد سطح روشویی را شلوغ نکنید. این فضایی است که برای ملزومات ضروری در نظر گرفته شده و باید همیشه تا حد ممکن تمیز و خشک نگه ‌داشته شود. قرار دادن لوازم آرایشی و بهداشتی به عنوان روشی برای تزیین روشویی کابینتی باعث می‌ شود که شستن دست به سختی انجام شود و در عین ‌حال مرتب کردن این همه وسیله هم کار دشواری باشد. علاوه بر این، محصولات شخصی شما باید شخصی بمانند، نه چیزی که بقیه مردم هم آن را ببینندْ!

  4 مدل مبل مناسب خانه های کوچک و نقلی...

نکته: قرار دادن یک جعبه، روشی ساده و در عین ‌حال هوشمندانه برای ذخیره کردن همه وسایل غیرضروری در سرویس بهداشتی است که همه چیز را هم دور از دید نگهداری می‌کند. اگر مینیمالیست باشید، یک جعبه ساده به کارتان می ‌اید و اگر دوست دارید تزیینات بیشتری داشته باشید، با یک جعبه رنگی و کار شده مانند تصویر سبک شخصی خود را به نمایش بگذارید.

سوالات متداول:

برای دیزاین روشویی کابینتی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

طراحی سرویس بهداشتی و تزیین روشویی کابینتی به رنگ سفید، رنگ خنثی برای دکوراسیون روشویی بتنی، استفاده از هر سانتی ‌متر فضا برای تزیین روشویی کابینتی، دکوراسیون روشویی لوکس و براق، دکوراسیون روشویی برای سرویس مهمان و…

آیا می توان برای تزیین روشویی کابینتی از همه وسایل شخصی خود استفاده کرد؟

بیش از حد سطح روشویی را شلوغ نکنید. این فضایی است که برای ملزومات ضروری در نظر گرفته شده و باید همیشه تا حد ممکن تمیز و خشک نگه ‌داشته شود. قرار دادن لوازم آرایشی و بهداشتی به عنوان روشی برای تزیین روشویی کابینتی باعث می‌ شود که شستن دست به سختی انجام شود و در عین ‌حال مرتب کردن این همه وسیله هم کار دشواری باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا