مقالات

روشویی چه مدلی خوبه؟ سنگی، کابینتی، کمدی و …

همان‌ طور که می ‌دانید سرویس بهداشتی یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه بوده و وجود یک روشویی مناسب نیز در آن لازم است. روشویی عنصری بسیار کاربردی و مهم در سرویس بهداشتی محسوب می‌ شود و انواع و مدل‌ های گوناگونی دارد، اما روشویی چه مدلی خوبه؟ در ادامه این مطلب شما را با مدل‌ های مختلف روشویی آشنا می‌ کنیم، پس با ما همراه باشید.

انواع مدل ‌های روشویی

روشویی‌ ها در انواع و مدل ‌های مختلفی طرحی و ساخته می ‌شوند که انواع کابینتی و غیرکابینتی از دسته‌ بندی‌ های اصلی آن هستند. روشویی ‌های غیرکابینتی یا بدون کابینت همان انواع ایستاده و چینی هستند که پایه‌ هایی از جنس خودشان دارند و روشویی ‌های کابینتی یا کابینت ‌دار مدل ‌هایی هستند که کمد و کابینت دارند.

روشویی کابینتی

روشویی کابینتی یا یونیت‌ دار نوعی بسیار کاربردی به شمار می ‌رود و به دلیل آنکه به راحتی در زیر سینک توالت جا می‌شود، طرفداران زیادی دارد. شما به راحتی می‌ توانید مواد شوینده و بهداشتی را داخل کابینت قرار دهید و به سرویس بهداشتی خود نظم ببخشید. روشویی کابینتی دارای دو نوع دیواری و پایه ‌دار است. نوع دیواری برای سرویس ‌های بهداشتی کوچک بسیار مناسب هستند و فضایی برای قرار دادن سطل زباله در زیرشان به شما می ‌دهد.

اگر سرویس بهداشتی شما فضای کافی و مناسبی دارد و دغدغه این را دارید که چه نوع روشویی برای شما خوب و ایده آل است، باید بگوییم که روشویی کابینتی پایه ‌دار انتخاب خوبی برای فضای شماست. از آنجایی که این نوع روشویی روی زمین قرار می ‌گیرد، می‌توان وسایل بیشتری درون آن قرار داد.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید آینه کنسول به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

انواع روشویی

پی ‌وی ‌سی، مناسب‌ ترین و بهترین جنس برای کابینت روشویی است. اگر کابینت‌ چوبی انتخاب شماست، در زمان خرید به این نکته توجه کنید که حتما از چوب‌ های فناوری شده تهیه شده باشد. زیرا به دلیل رطوبت زیادی که در سرویس‌ بهداشتی وجود دارد، متریال مورد استفاده در این بخش باید حتما ضد آب و ضد رطوبت باشد.

  15 تکنیک مرتب کردن کمد لباس + ترفند مرتب کردن کمد لباس

روشویی لبه برجسته

این نوع روشویی از رایج‌ ترین انواع روشویی است. در بیشتر مدل ‌ها روشویی لبه برجسته داخل کابینت قرار داده شده و فقط لبه آن از سطح کابینت بالاتر می ‌آید. این لبه می‌تواند نازک یا ضخیم‌ تر و حجیم‌ تر باشد که انتخاب مدل آن کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. روشویی لبه برجسته سنگی در کنار چوب و متریال ‌های دیگر ترکیب بسیار زیبایی بوجود می‌ آورد.

روشویی بدون لبه

همان‌ طور که از نام این نوع روشویی مشخص است، لبه ندارد، کاملا درون کابینت قرار می ‌گیرد و عمق آن براساس سطح پیشخوان تعیین می‌شود. از نکات خوب و مثبتش این است که چون با یک نگاه مشخص نمی ‌شود، سطح رو کابینت همیشه یکدست و تمیز دیده می ‌شود. همچنین به دلیل وجود شیر آب درون کابینت آب کمتری هدر می ‌رود و به بیرون می ‌پاشد.

روشویی صفحه‌ ای

روشویی صفحه‌ ای با ظاهر مینیمال که طبق مد روز نیز طراحی می ‌شود، ساده‌ترین حالت روشویی است و فضای بسیار کمی اشغال می‌ کند.پس در جواب افراد مینیمالیست و ساده ‌پسندی که می ‌پرسند روشویی چه مدلی خوبه، مدل صفحه‌ای پیشنهاد می‌ شود. صفحات مورد استفاده برای مدل صفحه‌ای می ‌توانند جنس سرامیکی، چینی، مرمر، گرانیت و یا شیشه‌ ای داشته باشند. همچنین برای آنکه آب خروجی به سمت لوله‌ های توکار هدایت شوند، در بخش زیرین آن از استیل ضد زنگ استفاده می ‌شود.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید کمد و دراور به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

روشویی کاسه ‌ای

روشویی کاسه‌ ای برخلاف سایر روشویی‌ ها که بخش کوچکی از آن‌ ها در بالای کابینت قرار می‌ گیرد، کاملا در سطح بالایی کابینت قرار داده می ‌شود. بنابراین باید از آن بیشتر مراقبت و نگهداری کرد . اگر دوست دارید سرویس بهداشتی شما ظاهر متفاوت و اغلب لوکس‌ تری داشته باشد و نمی ‌دانید برای شما روشویی چه مدلی خوبه، مدل کاسه‌ ای مناسب شما است زیرا فرم جذاب و خاصی دارد و فضای سرویس را هم خاص و جذاب می ‌کند. حتی مدل ‌های شیشه‌ ای و رنگی هم از نوع کاسه ‌ای در بازار به فروش می‌ رسد.

روشویی چه مدلی خوبه

روشویی چه مدلی خوبه؟ کدام جنس؟

همان ‌طور که در موارد قبلی مطالعه کردید، با توجه به انواع مختلف روشویی ‌ها می‌توانید با توجه به سلیقه خودتان و سبک سرویس بهداشتی، مناسب‌ ترین نوع و جنس را انتخاب کنید. یکی از متریال اصلی روشویی چینی است. این مدل نشکن است و به دلیل قیمت کمتری که دارد، رایج ‌تر است. جنس بعدی هم شیشه‌ نشکن است و ظاهری خاص و متفاوت ‌تر در سرویس بهداشتی به وجود می ‌آورد

یکی دیگر از انواع روشویی، جنس سنگی است که بر خلاف دو متریال قبلی به زیرشاخه‌ های بیشتری تقسیم ‌بندی می‌شود. که همین تنوع ممکن است شما را در انتخاب دچار مشکل کند. اما از کجا بفهمیم کدام جنس سنگ و روشویی چه مدلی خوبه؟ در ادامه شما را با انواع سنگ روشویی آشنا می ‌کنیم تا بتوانید انتخاب بهتر و آسان ‌تری داشته باشید.

اگر قصد خرید سرویس روشویی را دارید، حتما به اندازه سرویس بهداشتی و ابعاد ست روشویی در قسمت مشخصات فنی توجه کنید. شما می‌‌توانید با توجه به نیازها و سلیقه خود، انواع روشویی‌‌‌ها را در سایت ایران دکور ببینید و بهترین نوع آن را به صورت اینترنتی خریداری کنید

  روشویی چه مدلی خوبه؟ سنگی، کابینتی، کمدی و ...
”]

انواع سنگ روشویی

روشویی سنگ مرمر

سنگ مرمر، سنگی بسیار شیک و زیبا است و دوام زیادی نیز دارد و رنگ ‌های سفید و سیاه آن که بسیار پرطرفدار هستند از انواع لوکس به حساب می‌آیند. پس اگر از طرفداران سبک کلاسیک هستید، این نوع سنگ برای شما انتخاب مناسبی است. سنگ روشویی مرمر کیفیت و قیمت متنوعی داشته و به صورت مات و براق در بازار پیدا می ‌شود. دقت کنید که این نوع سنگ با وجود آنکه دوام زیادی دارد اما در برابر مواد اسیدی از سایر سنگ ‌ها ضعیف ‌تر است.

انواع سنگ روشویی

سنگ روشویی گرانیتی

سنگ روشویی گرانیتی سنگی بسیار زیباست و تنوع رنگ آن بسیار زیاد است و دست شما را در انتخاب باز می ‌گذارد. این دو ویژگی از مهم ‌ترین ویژگی ‌های سنگ گرانیتی محسوب می ‌شود. این نوع سنگ روشویی در برابر گرما و رطوبت بسیار مقاوم است و نسبت به خراش و ضربه نیز استحکام زیادی دارد.

سنگ روشویی کوارتز

سنگ روشویی کوارتز نیز همانند سنگ مرمر بادوام و مستحکم است و تنوع رنگی زیادی دارد. مقاومت این نوع سنگ روشویی از روشویی گرانیتی بیشتر است. نکته‌ ای که باید به آن دقت کنید این است که از انواع بافت‌ دار سنگ کوارتز استفاده نکنید. زیرا این بافت‌ ها با گذشت زمان کثیف می ‌شوند و لک روی آن باقی می‌ ماند. پس همیشه باید به تمیز کردن آن فکر کنید.

  مبلمان کلاسیک مدرن چیست؟ + آشنایی با مبل کلاسیک راحتی

روشویی با سنگ‌ های رودخانه ‌ای

روشویی با سنگ رودخانه ‌ای ظاهر بسیار متفاوتی دارد و باعث می‌ شود طرفداران زیادی داشته باشد. علاوه بر زیبایی، روشویی با سنگ رودخانه ‌ای دارای مقاومت خوبی است. این نوع روشویی کاملا دست ساز بوده و طبیعت را به فضای شما می ‌آورد.

سنگ روشویی با سنگ ‌های مصنوعی

روشویی با سنگ‌ های مصنوعی اغلب با نام طرح سنگ شناخته می ‌شود. البته سنگ کورین نیز در این دسته قرار می‌گیرد. این مدل سنگ ‌های مصنوعی تنوع رنگ زیادی دارند و بسیار بادوام‌ هستند. به علاوه از سنگ ‌های طبیعی سبک ‌تر بوده و آسان ‌تر نصب می‌ شوند.

سوالات متداول:

انواع مدل ‌های روشویی کدامند؟

روشویی کابینتی، روشویی لبه برجسته، روشویی بدون لبه، روشویی صفحه‌ ای، روشویی کاسه ‌ای

انواع سنگ روشویی کدامند؟

روشویی سنگ مرمر، سنگ روشویی گرانیتی ، سنگ روشویی کوارتز ، روشویی با سنگ‌های رودخانه ‌ای ، سنگ روشویی با سنگ ‌های مصنوعی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا