مبلمان

راهنمای خرید بهترین انواع کاور مبل برای محافظت از مبل

آسان‌ترین روش برای محاظت از مبلمان منزل، استفاده از روکش یا انواع کاور مبل است. برای آن دسته از خانواده‌هایی که کودک خردسال دارند و یا افرادی که در منزل از حیوانات خانگی مراقبت می‌کنند، استفاده از کاور مبل بسیار ضروری است. از طرفی با توجه هزینه‌ بالای تغییر پارچه مبل، بهترین کار این است که روی مبل را با رومبلی بپوشانید تا کمتر آسیب ببیند.

انواع کاور مبل در طرح، جنس و رنگ‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. این نوع کاورها هم به صورت آماده فروخته می‌گردند و یا اینکه باید آن‌ها را به صورت اختصاصی برای مبل خود سفارش دهید. در این مطلب از ایران دکور بعد از معرفی انواع کاور مبل، ویژگی‌های هر یک از آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. (چنانچه تمایل به خرید مبلمان راحتی شیک دارید،‌ از مدل‌های متنوع موجود در ایران دکور دیدن کنید)

محبوب‌ترین انواع کاور مبل

کاور پارچه‌ای؛ از انواع کاور مبل که محبوبیت زیادی دارد

یکی از محبوب‌ترین انواع کاور مبل، کاورهای پارچه‌ای هستند. این دسته از کاورها دوخت راحت‌تری دارند و به دلیل تنوع قیمت و طرح، کاربرد بیشتری در مقایسه با سایر رومبلی‌ها دارند. از انواع کاور پارچه‌ای مبل می‌توانیم به کاور نخی، میکروفایبر و مخمل اشاره کرد. در ادامه انواع کاور پارچه‌ای مبل را بررسی می‌کنیم.

کاور پارچه ای برای مبل

کاور نخی؛ پارچه‌هایی نرم، لطیف و خنک

یکی از پرکاربردترین جنس پارچه‌ای که برای رومبلی از آن استفاده می‌شود، پارچه‌های نخی هستند. این نوع از پارچه‌ها به دلیل جنسی که دارند، بسیار نرم، لطیف و خنک بوده و برای کاور مبل گزینه‌ای مناسب هستند. طرح و رنگ‌های مختلفی از روکش‌های نخی مبل وجود دارد که افراد می‌توانند با در نظر گرفتن رنگ و طرح مبلمان خانه این کاورهای نخی را انتخاب کنند.

اگر به دنبال پارچه‌ای مقاوم هستید، میکروفایبر بهترین گزینه است

یکی از انواع کاور پارچه‌ای مبل، میکفروفایبر است. اگر به دنبال خرید پارچه‌ای مقاوم در برابر خراشیدگی و کشش هستید، این پارچه‌های برای شما بهترین گزینه هستند. این پارچه‌های رومبلی از نظر ظاهری بسیار شبیه پارچه‌های نخی هستند. اما بسیار آسان‌تر از پارچه‌های نخی تمیز می‌شوند و از طرفی مقاومت و طول عمر بیشتری هم دارند. شما همچنین می‌توانید به راحتی این نوع پارچه‌ها را بشویید.

مخمل؛ کاوری با حس سلطنتی

یکی دیگر از انواع کاور مبل پارچه‌ای، مخمل است. ویژگی‌هایی مانند لطافت و نرمی باعث شده تا این کاورها طرفداران زیادی در بازار داشته باشند. پارچه‌های مخملی در برابر سایش و همینطور گرما مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند. این رومبلی‌ها در طرح و رنگ‌های متنوعی به بازار عرضه شده‌اند.

چرم؛ از انواع کاور که ظاهری لوکس به مبلمان شما می‌دهد

یکی از گران‌قیمت‌ترین و در عین حال شیک‌ترین روکش‌هایی که می‌توانیم از آن‌ها برای مراقبت از مبلمان منزل استفاده کنیم، همین روکش‌های چرمی هستند. روکش چرمی جلوه‌ای لوکس به خانه شما می‌دهد و به دلیل جنس مقاوم و براقی که دارد، زیبایی محیط زندگی شما را دوچندان می‌کند. از این روکش عمدتا در خانه‌هایی که اتاق پذیرایی با حال و هوای دکوراسیون مدرن و کلاسیک دارند استفاده می‌شود.

کاور مبل چرم

از مزایای این کاورها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • کاورهای چرمی را می‌توان به آسانی حتی با یک دستمال مرطوب هم تمیز کرد
  • مقاوم در برابر ضربه
  • ضد رطوبت
  • مقاوم در برابر هرگونه سایش

با کاور ژله‌ای، مبلمان خود را در مرکز توجه قرار بدهید

یکی از انواع کاور مبل، کاور ژله‌ای است. اگر می‌خواهید مبلمان منزل شما چشمان همه را به خود خیره کند، کاور ژله‌ای بهترین انتخاب برای شما است. این نوع از کاورها شبیه به پلاستیک، شفاف و ضخیم هستند و مخصوص مبلمان طراحی شده‌اند. نظافت این کاورها دشواری ندارد و تمامی نقش و نگارهای روی مبل را در معرض دید قرار می‌دهد.

کاور ژله ای مبل

برای اینکه این کاور را سفارش بدهید باید به سازنده ابعاد و مشخصات ظاهری دقیق مبل را بدهید تا روکشی متناسب برای شما بسازد. روکش‌های ژله‌ای غالبا مقداری سر هستند و نشستن طولانی مدت بر روی آن‌ها باعث تعرق می‌شود. به همین خاطر این نوع از کاورها بیشتر برای مبل‌هایی اسبه به کار می‌رود که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاور فول استرچ؛ از انواع کاور مبل که خاصیت ارتجاعی دارد

یکی دیگر از انواع کاورهای مبل، کاورهای فول استرچ هستند. این نوع کاورهای کشسان و ارتجاعی به رویه مبل شما می‌چسبند و کالا شبیه رویه اصلی مبل می‌شوند. به همین خاطر بعد از قرار دادن کاورهای فول استرچ بر روی مبلمان، به نظر روکش اصلی مبل را تغییر داده‌اید و کسی متوجه این موضوع نمی‌شود که کاوری بر روی مبل قرار دارد.

کاور فول استرچ

کاورهای فول استرچ در مدل‌های مختلفی دوخته می‌شوند که در ادامه به سه مدل محبوب آن اشاره می‌کنیم:

  • مدل زنبوری
  • مدل چاپی فانتزی
  • مدل آلتین کوزا

کاور تکه‌ای با قابلیت جمع‌آوری و شستشوی آسان

یکی دیگر از انواع کاور مبل، کاور تکه‌ای است. پهن کردن و برداشتن این کاورها بسیار آسان است. این نوع از کاور برای افرادی مناسب است که تمایل دارند زمان زیادی را صرف پهن کردن یا برداشتن کاورها از روی مبل کنند. کاورهای تکه‌ای به صورت جداگانه در بخش نشیمن، پشت و دسته مبل قرار داده می‌شوند.

کاور تکه ای برای مبل

به دلیل وجود چسب بر روی این کاورهای تکه‌ای، این دسته از کاورها به هیچ عنوان از روی بدنه مبل جدا نمی‌شوند. به همین خاطر هم نیازی نیست نگرانی از بابت سر خوردن و یا افتادن آن‌ها دشاته باشید. یکی از مهم‌ترین مزایای کاورهای تکه‌ای این است که به راحتی می‌توانید آن‌ها را جمع‌آوری کرده و در ماشین لباسشویی بشویید.

کاور دامنی؛ از انواع کاور که تمام نواقص مبل را می‌پوشاند

یکی از زیباترین و پرطرفدارترین انواع کار مبل، کاورهای دامنی هستند. این نوع از کاورها به گونه‌ای دوخته شده‌اند که قسمت زیرین خود، دامن‌هایی چین‌دار داشته باشند. کاورهای دامنی تمام سطح مبلمان شما را می‌پوشانند و در اغلب موارد از جنس پارچه‌های نخی هستند. این کاورها به دلیل ظاهر خاصی که دارند به کاور دامنی شهرت پیدا کرده‌اند.

کاور دامنی مبلمان

علت اصلی وجود بخشی به نام دامن

اما چرا در این کاورها بخشی به نام دامن وجود دارد؟ علت وجود بخشی به عنوان دامن در این نوع کاورها پوشاندن پایه‌ها و بخش زیرین مبل است. این کاورها عمدتا برای مبلمان قدیمی که پایه‌هایی مستهلک دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند تا تمامی نواقص مبل پوشانده شود. همچنین از این نوع کاور برای پوشاندن صندلی‌های میز ناهارخوری استفاده می‌شود.

(چنانچه تمایل به خرید مبل تخت خواب شو و مشاهده قیمت آن دارید، از مدل‌های متنوع موجود در ایران دکور دیدن کنید)

ایران دکور؛ مرجعی مطمئن برای خرید انواع کاور مبل

کاورها طول عمر مبلمان شما را افزایش می‌دهند، تنوع رنگ بالایی دارند، از مبلمان در مقابل هرگونه آلودگی محافظت می‌کنند و به راحتی هم قابل شستشو هستند. از طرفی امروزه مبلمان دیگر تنها برای پذیرایی استفاده نمی‌شود و نقشی اساسی در دکوراسیون منزل دارد. به همین علت باید کاورهایی را خریداری کنید که به مبلمان شما ظاهری لوکس بدهند و با سایر آیتم‌های دکوراسیون داخلی منزل هماهنگی داشته باشند.

ایران دکور، شیوه‌ای نوین از فروش مبلمان و لوازم دکوراسیون را به منظور هرچه آسان تر شدن خرید این دسته از کالاها پیش روی کاربران خود قرار می‌دهد. شما بعد از انتخاب کاور مبل مورد نظر خود می‌توانید از مجموعه ما خرید آنلاین داشته باشید و یا برای مشاهده نزدیک به فروشگاه یا شوروم ایران دکور مراجعه کرده و به صورت حضوری کالای مورد نظر خود را تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا