دکوراسیون

راهنمای خرید انواع پارچه پرده ای مناسب دکوراسیون خانه

از مهم‌ترین آیتم‌های دکوراسیون داخلی هر خانه‌ای پرده‌های مورد استفاده برای تزئین پنجره‌ها هستند. پرده نقش بسیار مهمی را در زیبایی دکوراسیون داخلی ایفا می‌کند. از همین رو انتخاب نوع پارچه برای پرده اهمیت زیادی دارد. شما می‌توانید انواع پرده با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف را در بازار پیدا کنید.

اما چیزی که اهمیت دارد این است که کدام یک از انواع پرده برای دکوراسیون خانه شما مناسب‌تر است. باید بدانید که در دوخت پرده‌ها از پارچه‌های مختلفی مانند کتان و ابریشم استفاده می‌شود. به‌همین دلیل لازم است که قبل از خرید پرده با کاربرد هر یک از انواع این پارچه‌ها آشنا شوید. بنابراین با ما همراه باشید تا به معرفی انواع پارچه پرده ای و بررسی کاربرد آن‌ها بپردازیم. (چنانچه تمایل به خرید پرده دارید، از مدل‌های متنوع موجود در ایران دکور دیدن کنید)

چه نوع پارچه‌ای را برای دوخت پرده انتخاب کنیم؟

پرده‌ها در هر اتاقی مانند پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه قابل نصب هستند. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که متریال مورد استفاده برای دوخت پرده هر اتاق متفاوت است. در واقع برای هر یک از اتاق‌های خانه از یک جنس پارچه متفاوت استفاده می‌شود. باید بدانید که بهترین پارچه برای دوخت پرده در هر اتاق طبق انعطاف، ضخامت و برش‌پذیری آن تعیین خواهد شد. به عنوان مثال بهترین پارچه برای پرده اتاق خواب بهتر است که ضخیم باشد؛ چرا که از نور مزاحم و دید شب جلوگیری می‌کند.

انتخاب پارچه پرده مناسب

اگر نوع پرده انتخابی شما تمام پنجره اتاق خواب را به صورت کامل بپوشاند، هنگام خوابیدن نور شما را اذیت نخواهد کرد. باید بدانید که بهترین پارچه برای پرده پذیرایی باید نسبت به پرده اتاق خواب ضخامت کمتری داشته و ظریف‌تر باشد. به طور کلی برای انتخاب انواع پارچه پرده ای لازم است که اتاق محل قرارگیری پرده را در نظر بگیرید.

انواع پارچه پرده ای را بشناسید

انواع پارچه پرده ای دارای رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی هستند؛ از همین رو نقش بسیار پررنگی را در زیبایی دکوراسیون داخلی ایفا می‌کند. در هر خانه‌ای پنجره‌ها به منظور ورود نور به داخل قرار گرفته‌اند؛ اما زمانی که روی پنجره پرده نصب می‌شود، محیط خانه جلوه زیبا و خاصی به خود می‌گیرد. در واقع پرده هویت ساختمان را مشخص می‌کند و جو خاصی را در خانه به وجود می‌آورد.

هنگام انتخاب پرده باید دقت بسیار زیادی داشته باشید؛ چرا که پس از دوخت و خرید پرده دیگر امکان تغییر طرح و رنگ پرده وجود ندارد. هنگام خرید پرده حتما باید تم رنگی دکوراسیون خانه را در نظر بگیرید. برای خرید بهترین نوع پرده برای خانه خود باید با انواع پارچه مورد استفاده در دوخت پرده آشنا باشید.

پارچه پرده ای حریر

از جمله بهترین پارچه برای دوخت پرده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حریر
  • کتان
  • مخمل
  • ابریشم

حریر؛ از رایج‌ترین انواع پارچه پرده ای

حریر یکی از رایج‌ترین انواع پارچه پرده ای به شمار می‌رود که بسیار نازک و ظریف است. از این نوع پارچه برای اتاق‌های پذیرایی استفاده می‌شود؛ چرا که از ورود نور به داخل خانه جلوگیری نمی‌کند. در واقع اگر پرده از جنس حریر را کاملا بکشید باز هم نور وارد خانه خواهد شد. باید بدانید که پرده‌های دوخته شده از حریر نسبت به سایر انواع پارچه مورد استفاده در دوخت پرده قیمت پایین‌تری دارد. لازم به ذکر است که این نوع پرده نیز نسبت به سایر انواع پرده‌ها آسان‌تر تمیز می‌شود. چرا که پارچه حریر بافت منسجمی ندارد؛ از همین رو آلودگی‌ها به راحتی از آن جدا خواهند شد.

کتان؛ یکی از بهترین پارچه‌ها برای دوخت پرده

کتان یکی از بهترین انواع پارچه پرده ای برای دوخت پرده اتاق‌های خواب به شمار می‌رود. این نوع پارچه طرح و رنگ‌بندی متنوعی دارد. پارچه کتان به دلیل انسجام بافت‌ها و ضخامت خود، از ورود نور به اتاق خواب جلوگیری می‌کند. برش‌پذیری پارچه کتان بسیار بالا است؛ از همین رو دوخت پرده با این نوع پارچه آسان خواهد بود. باید اشاره کرد که پارچه کتان در هنگام دوخت پرده سر نمی‌خورد؛ این مزیت یکی از دلایل آسانی دوخت پرده با پارچه کتان است.

پارچه پرده کتان

مخمل؛ از انواع پارچه پرده ای لوکس

پارچه مخمل یکی از انواع پارچه پرده ای است که برای دوخت پرده‌های لوکس و اشرافی استفاده می‌شود. این نوع پارچه قابلیت ترکیب شدن با انواع پارچه‌های مورد استفاده در دوخت پرده مانند حریر و کتان را دارد. معمولا برای مجلل‌تر شدن فضای اتاق پذیرای بهتر است که از پارچه مخمل استفاده شود.

جالب است بدانید که پارچه مخمل در دوخت پرده‌های سلطنتی و کلاسیک کاربرد زیادی دارد. باید اشاره کرد که نور از پارچه مخملی عبور نمی‌کند؛ از همین رو گزینه‌ای عالی برای پنجره‌های مشرف به شمار می‌رود. پارچه مخمل نسبتا گران است و حتما باید در خشک‌شویی شسته شود؛ چرا که با شستن پارچه مخمل در ماشین لباسشویی بافت آن آسیب می‌بیند.

پارچه پرده ای مخمل

ابریشم؛ یکی از انواع گران‌قیمت پارچه پرده‌ای

ابریشم یکی از گران‌قیمت‌ترین انواع پارچه پرده ای به شمار می‌رود و بسیار لوکس و زیبا است. پارچه ابریشمی ظاهری کلاسیک و سنتی داشته و بیشتر در پرده‌های والان‌دار و پرچین از آن استفاده می‌شود. باید اشاره کرد که پرده از جنس ابریشم در خانه‌های بزرگ جلوه بهتری دارد. در بسیاری از تالارها و کاخ‌ها از پرده‌های ابریشمی برای ایجاد فضایی کلاسیک و لوکس استفاده می‌شود.

هنگام خرید پارچه پرده ای به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در هنگام خرید پرده باید نکاتی را رعایت کنید تا پرده با دکوراسیون منزل شما تناسب داشته باشد. شما باید مواردی مانند جنس پارچه مورد استفاده در دوخت پرده را در نظر گرفته و به دکوراسیون و فضای داخلی خانه توجه کنید. البته باید اشاره کرد که سلیقه شما نیز در انتخاب بهترین پارچه برای پرده تاثیر زیادی در تناسب پرده با دکوراسیون خانه دارد.

نکات خرید پارچه پرده ای مناسب

طبق راهنمای خرید پارچه پرده ای، مهم‌ترین موارد در هنگام خرید انواع پارچه پرده ای عبارتند از:

  • ماندگاری پارچه مورد استفاده در پرده
  • راحت بودن شستشوی پارچه
  • قیمت انواع پارچه پرده ای
  • روشنایی طبیعی و تاثیر آن‌ها بر روی انواع پارچه پرده ای
  • طرح و ظاهر پرده

خرید بهترین پارچه برای دوخت پرده از ایران دکور

خرید پرده برای اتاق‌های خانه کار آسانی نیست؛ چرا که در صورت خرید پرده‌ نامناسب، نمی‌توان طرح و رنگ آن را تغییر داد. بنابراین باید با بهترین پارچه برای دوخت پرده آشنا باشید و بدانید که چگونه می‌توان پرده را با دکوراسیون ست کرد. اگر قصد خرید پرده‌ای شیک و باکیفیت را دارید بهتر است که به فروشگاه ایران دکور سر بزنید. ما در ایران دکور پرده‌هایی دوخته شده با بهترین انواع پارچه پرده ای را عرضه می‌کنیم که شما می‌توانید به صورت اینترنتی هر یک از آن‌ها را با توجه به دکوراسیون منزل خود خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا