دکوراسیونایده هامقالات

راهنمای انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب جدید

انتخاب رنگ مناسب از اصلی‌ترین عوامل زیبایی چیدمان خانه به‌شمار می‌رود. مطالعات روانشناسان حوزه رنگ‌شناسی نشان می‌دهد که رنگ اتاق خواب عامل مهمی در شکل‌گیری روحیات افراد است. افرادی که از رنگ‌هایی متناسب با دکوراسیون اتاق خود استفاده می‌کنند، روحیه پرنشاط‌تری نسبت به دیگر افراد دارند. در این مطلب روش انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب را بررسی می‌کنیم.

برای اتاق خواب چه رنگی را انتخاب کنیم؟

انتخاب رنگ برای اتاق خواب به عوامل زیادی بستگی دارد. از آن جایی که اتاق خواب از خصوصی‌ترین مکان‌های خانه به‌شمار می‌رود، افراد متناسب با سلیقه‌ خود آن را رنگ‌آمیزی می‌کنند. با این حال انتخاب رنگ مناسب به سبک چیدمان اتاق خواب، مساحت آن، هماهنگی رنگ دکوراسیون با رنگ اتاق، روحیات افراد، فضا و جو دلخواه برای اتاق خواب بستگی دارد. در ادامه به رنگ‌های مناسب برای اتاق خواب متناسب با شرایط مختلف می‌پردازیم.

۱. ایجاد آرامش در اتاق خواب با استفاده از رنگ‌های پاستیلی

به تمام رنگ‌های روشن، رنگ‌های پاستلی می‌گویند. رنگ‌های با طیف رنگ‌های روشن، بهترین رنگ برای اتاق خواب برای ایجاد آرامش هستند. طیف‌های ملایم بنفش کم‌رنگ، زرد، آبی ملایم و صورتی اتاق شما را بسیار زیبا می‌کنند.

رنگ پاستلی اتاق خواب

۲. آبی؛ متداول‌ترین رنگ اتاق خواب

استفاده از طیف‌های مختلف رنگ آبی در رنگ‌آمیزی اتاق خواب محبوبیت زیادی دارد. این رنگ با خاصیت آرامش‌دهی و تسکین‌پذیری خود، بهترین رنگ برای اتاق خواب از نظر ایجاد آرامش روحی افراد است. بر اساس علم روانشناسی رنگ‌ها، طیف‌های مختلف رنگ آبی به دلیل ایجاد احساس آرامش در افراد، کیفیت خواب را به بالاترین حد ممکن می‌رسانند.

اتاق خواب آبی

طبق آمار میانگین ساعات خواب در یک اتاق آبی رنگ، نزدیک به 8 ساعت است. استفاده از این رنگ در اتاق افرادی با روحیه پرنشاط، باعث کرختی و بی‌حالی آن‌ها می‌شود. برای این افراد ترکیب رنگ آبی با رنگ‌هایی مانند زرد، بهترین ترکیب رنگ اتاق خواب به‌شمار می‌رود. این ترکیب رنگ موجب تحریک فکر و ذهن شده و از کرختی و بی‌حالی آن‌ها جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: سبک بوهو در دکوراسیون چیست و اصول آن

۳. طیف رنگ قرمز و بنفش؛ بهترین رنگ برای اتاق خواب زوج‌ها

رنگ قرمز به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین رنگ‌های انرژی‌زا، رنگ مناسب اتاق خواب برای زوج‌ها به‌شمار می‌رود. این رنگ که به رنگ عشق نیز معروف است، از جمله رنگ‌های گرم است که گرما و صمیمیت زیادی به فضا می‌بخشد. هارمونی موجود میان قرمز و بنفش علاوه بر ایجاد زیبایی در اتاق خواب افراد، به افزایش انعطاف‌پذیری آن‌ها کمک می‌کند و هیجانات این افراد را برمی‌انگیزد. برای اتاق خواب کودکان نباید از این ترکیب رنگ استفاده شود، زیرا در بلند مدت خشم و هیجانات کاذب آن‌ها را افزایش می‌دهد.

اتاق خواب قرمز و بنفش

یکی از زیباترین طیف‌های رنگ بنفش برای رنگ‌آمیزی اتاق خوب، بنفش اسطوخودوس است. این رنگ باعث ایجاد حس صلح، آرامش و سادگی در اتاق می‌شود و یکنواختی را از آن دور می‌کند. این رنگ، رنگ موردعلاقه اتاق خواب‌های خانه‌های مدیترانه‌ای است، چرا که با انواع چیدمان‌های این خانه‌ها سازگاری دارد و طیف ملایم آن برای انواع اتاق خواب بزرگسالان و کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد. (چنانچه تمایل به مشاهده مدل تخت خواب دو نفره جدید دارید، از محصولات موجود در ایران دکور دیدن کنید)

۴. نارنجی؛ بهترین رنگ برای دکوراسیون‌های مدرن

نارنجی از جمله رنگ‌های گرمی است که جسارت و تازگی خاصی به چیدمان اتاق خواب می‌بخشد. این رنگ نشان‌دهنده شور و شوق و احساسات فراوان است و ترکیب آن با رنگ‌های گرم مانند زرد یا قرمز ظاهری شیک را در چیدمان اتاق خواب به‌وجود می‌آورد. در طراحی‌های جدید نارنجی بهترین رنگ برای رنگ اتاق خواب مدرن است.

اتاق خواب نارنجی

۵. برای ایده جدید رنگ اتاق خواب، از طیف رنگی سبز و زرد استفاده کنید

سبز از جمله رنگ‌های ترکیبی است که طبق روانشناسی رنگ‌ها، بر افزایش ارتباط‌گیری افراد موثر است. به همین دلیل سبز بهترین رنگ برای اتاق خواب افراد منزوی و گوشه‌گیر به‌شمار می‌رود. علاوه بر این، رنگ سبز در کنار القای آرامش، شور و نشاط را در افراد افزایش می‌دهد. برای افرادی که به‌دنبال ایده رنگ اتاق خواب جدید خود هستند، ترکیب سبز با زرد انتخاب مناسبی برای آن‌ها است. این ترکیب رنگ علاوه بر ایجاد نشاط و زیبایی در دکوراسیون‌ها، باعث ایجاد حس مثبت‌گرایی، خوش‌بینی و آرامش در افراد می‌شود.

پیشنهاد می کنیم جهت خرید کمد لباس جدید به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

اتاق خواب سبز و زرد

۶. طیف رنگ قهوه‌ای؛ بهترین رنگ برای اتاق خواب برای افراد دارای استرس

روانشناسی رنگ نشان می‌دهد که طیف‌های رنگی قهوه‌ای موجب احساس آسایش، امنیت و راحتی در افراد می‌شوند. این رنگ که از جمله رنگ‌های گرم به‌شمار می‌رود، رنگ مناسب برای اتاق خواب افرادی با ذهن مشوش است. زیرا این رنگ به افراد حس تازگی بخشیده و انگیزه آنان برای زندگی را افزایش می‌دهد.

رنگ قهوه ای برای اتاق خواب

۷. ترکیب سبز و آبی روشن؛ از جدیدترین رنگ‌های اتاق خواب

برای خانه‌های جدید با مبلمان ساده در چیدمان خود، ترکیب سبز و آبی روشن بهترین رنگ برای اتاق خواب به‌شمار می‌رود. ترکیب سبز و آبی روشن به‌عنوان جدیدترین رنگ اتاق خواب در خانه‌های خانه‌های ساحلی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. صدای دریا در کنار آرامش ناشی از این ترکیب رنگ، فضایی منحصربه‌فرد را در این خانه‌ها به‌وجود می‌آورد.

رنگ سبز روشن برای دیوار اتاق خواب

۸. صورتی روشن؛ رنگ مورد علاقه دختران برای اتاق خواب

صورتی رنگ مورد علاقه اکثر دختران و بازتابی از جذابیت آن‌ها است. این رنگ با رنگ‌های بسیاری ترکیب شده و جلوه خاصی را به اتاق خواب می‌بخشد. ترکیب این رنگ با طیف‌های مختلف قهوه‌ای، بهترین رنگ برای اتاق خواب دختران است که زیبایی و وقار را همزمان برای اتاق خواب آن‌ها به ارمغان می‌آورد. (چنانچه تمایل به خرید و مشاهده قیمت تخت خواب یک نفره دخترانه دارید، از مدل‌های متنوع موجود در ایران دکور دیدن کنید)

رنگ صورتی برای دیوار اتاق خواب

بهترین رنگ برای اتاق خواب باید با چیدمان شما تناسب داشته باشد

سلیقه افراد، اندازه اتاق، سبک معماری، سبک چیدمان وسایل، وسایل موجود در اتاق و … از جمله مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در انتخاب رنگ مناسب اتاق خواب‌ها به‌شمار می‌روند که در این بین تناسب چیدمان اتاق با رنگ دیوارها از اهمیت بالایی برخوردار است. ایران دکور به‌عنوان یک فروشگاه اینترنتی معتبر مبلمان با مجموعه کاملی از آیتم‌های دکوراسیون خانه و تنوع در رنگ‌بندی محصولات خود، به ‌شما در انتخاب رنگ مناسب اتاق خوابتان کمک می‌کند. ما در ایران دکور با طیف گسترده‌ای از اکسسوری و تجهیزات اتاق خواب، زیبایی اتاق خواب شما را افزایش می‌دهیم. شما می‌توانید با مراجعه به بخش‌های مختلف سایت ما، از محصولات ما دیدن کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا