طراحی

انواع مدل های پرده اتاق خواب شیک و جدید در 2024

هر سال مدل‌های مختلفی به عنوان مد روز برای پرده‌ها معرفی می‌شوند. پرده‌ها با توجه به مکان مورد استفاده دارای طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی هستند که یکی از آن‌ها اتاق خواب است. پرده‌هایی که در اتاق خواب‌ها استفاده می‌شوند باید دارای هارمونی جذابی با محیط باشند و بتوانند در عین زیبایی، کاربردی هم باشند. برای این منظور، در حال حاضر انواع مدل های پرده اتاق خواب معرفی شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به گل‌دار، داماسک، راه‌راه و ساده اشاره کرد. برای بررسی این مدل‌ها، در این مطلب از ایران دکور با ما همراه باشید. (چنانچه تمایل به خرید پرده دارید، می‌توانید از مدل‌های متنوع موجود در ایران دکور دیدن کنید)

معرفی انواع مدل های پرده اتاق خواب

در حال حاضر در بازار انواع مدل های پرده اتاق خواب به عنوان مد روز معرفی شده است که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود، یکی از آن‌ها را برای اتاق خواب خریداری کنید. توجه داشته باشید که در زمان انتخاب مدل، فاکتورهای ذکر شده در زمان انتخاب نباید دست کم یا نادیده گرفته شوند. در ادامه با برخی از محبوب‌ترین مدل های پرده اتاق خواب آشنا می‌شویم.

مدل های پرده اتاق خواب

پرده‌های ساده؛ مناسب برای سبک‌های مینیمال

یکی از گزینه‌های مدل پرده برای استفاده در اتاق خواب، مدل‌های ساده هستند. اتاق خواب به نوع به عنوان فضایی برای آرامش و استراحت شناخته می‌شود. در برخی مواقع، وجود طرح‌های شلوغ می‌تواند سردرد ایجاد کند. همچنین طرح‌های شلوغ بیشتر مواقع با طرح اتاق سازگاری ندارند و باید در انتخاب آن‌ها نهایت دقت را داشته باشید.

در انواع سبک‌های دکوراسیون اتاق خواب می‌توان از مدل پرده ساده استفاده کرد. این مدل پرده این امکان را می‌دهد تا بتوانید در عین سادگی، نمایی را برای اتاق خواب خود ایجاد کنید که حس آرامش را القا می‌کند و باعث افزایش کیفیت خواب می‌شود.

پرده‌های با طرح هندسی؛ از جمله جذاب‌ترین مدل های پرده اتاق خواب

از جمله دیگر طرح‌های جذاب و ارائه شده برای اتاق خواب می‌توان به طرح‌های هندسی اشاره کرد. این طرح‌ها می‌توانند در انواع سبک‌های دکوراسیون استفاده شوند و جلوه‌ای نوآورانه را به فضای استراحت شما هدیه کنند. شما می‌توانید از این مدل پرده‌ها برای دکوراسیون‌های با سبک مینیمال استفاده کنید.

پرده خال خالی برای اتاق خواب

پرده‌های گل‌دار؛ یکی از انواع مدل های پرده اتاق خواب

از جمله جذاب‌ترین طرح‌های ارائه شده برای اتاق خواب می‌توان به طرح‌های گل‌دار اشاره کرد. پرده‌های گل‌دار دارای طرح‌های گل، شاخه، برگ و درخت هستند و می‌توانند جلوه‌ای زیبا و منحصر به فرد را برای اتاق شما ایجاد کنند.

 در ایجاد هارمونی طراحی و رنگی میان پرده‌های گل‌دار و اتاق باید نهایت دقت را به خرج دهید. به دلیل طراحی شلوغی که این پرده‌ها دارند، بهتر است در فضایی استفاده شوند که دکوراسیون ساده و خلوتی دارد. این می‌تواند از نظر طراحی جلوه‌ای خاص را به اتاق ببخشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب

پرده‌های راه‌راه؛ سادگی در عین جذابیت

یکی از انواع مدل های پرده اتاق خواب، پرده‌های راه‌راه هستند. این مدل پرده‌های سال‌های زیادی است که در بازار وجود دارند و هر سال تنها کمی ظاهر آن‌ها تغییر می‌کند. این طرح پرده در مدل راه‌راه افقی باعث می‌شود که پنجره عریض‌تر به نظر برسد. اما در مدل راه‌راه عمودی، پنجره بلندتر نشان داده می‌شود. از این رو، توصیه می‌کنیم حتما در زمان انتخاب این مدل پرده برای اتاق خواب، به این نکته توجه داشته باشید.

پرده راه راه برای اتاق خواب

طراحی داماسک برای پرده‌های اتاق خواب

یکی از جذاب‌ترین مدل های پرده اتاق خواب، طرح داماسک است. این طرح می‌تواند جلوه‌ای لوکس را برای فضای خواب شما ایجاد کند. به دلیل سبک طراحی و ایجاد جلوه‌ای لاکچری، توصیه می‌کنیم در اتاق خواب‌های با سبک دکوراسیون کلاسیک، از این مدل‌ها پرده‌ها استفاده کنید.

پرده داماسک

معیارهای مهم در زمان انتخاب مدل پرده

در زمان انتخاب مدل پرده اتاق خواب باید فاکتورهای مختلفی را در نظر داشته باشید. از جمله این فاکتورها می‌توان به هارمونی طرح، هارمونی رنگ، نوع ایستادن نهایی پرده و میزان عبور نور توجه کنید. توجه به این معیارها باعث می‌شود تا بتوانید پرده‌ای زیبا و منحصر به فرد را برای اتاق خواب خود خریداری کنید که بسیار کاربردی است و فضای اتاق را از بین نمی‌برد.

۱. تو‌جه به هارمونی طرح و رنگ در انتخاب مدل پرده

توجه به هارمونی طرح و رنگ را می‌توان مهم‌ترین فاکتور در زمان انتخاب و خرید انواع مدل پرده اتاق خواب معرفی کرد. هرچقدر هم که در زمان انتخاب مدل شما طرحی جدید و خاصی را انتخاب کنید، اگر آن مدل از نظر طرح و رنگ با فضای اتاق همخوانی نداشته باشد، نمای نهایی پرده چندان باب میل شما نخواهد بود و می‌توان گفت که انتخابی نادرست داشته‌اید. به همین خاطر، باید حتما در زمان انتخاب انواع مدل های پرده اتاق خواب، به هارمونی طرح و رنگ آن توجه داشته باشید. (چنانچه تمایل به خرید و مشاهده قیمت تخت خواب یک نفره دارید، از مدل‌های متنوع موجود در ایران‌دکور دیدن کنید)

هارمونی رنگ های اتاق خواب

۲. توجه به میزان نوری که پرده از خود عبور می‌دهد

از جمله دیگر فاکتورهای مهم در زمان خرید انواع مدل های پرده اتاق خواب، میزان عبور نور از پرده است. از این بابت، پرده‌ها را می‌توان به سه دسته عبور نور کم، متوسط و زیاد تقسیم کرد. اگر اتاق خواب شما نورگیر است و با نور بسیار زیاد موجود در آن مشکل دارید، می‌توانید به سراغ پرده‌های با ضخامت متوسط یا زیاد بروید که از شدت نور در اتاق کمتر کنند. اما اگر اتاق شما به خودی خود نور زیادی ندارد، بهترین گزینه برای این فضا، استفاده از پرده‌ای است که ضخامت کمی دارد و می‌تواند بیشترین نور از خود عبور دهد.

در اتاق خواب خود از بهترین مدل‌های پرده استفاده کنید

در حال حاضر انواع مدل های پرده اتاق خواب در بازار وجود دارند که می‌توانید با توجه به سبک دکوراسیون اتاق و سلیقه خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. از جمله جذاب‌ترین طرح‌های پرده مناسب برای این فضا می‌توان به ساده، گل‌دار، داماسک و راه‌راه اشاره کرد. برای انتخاب بهترین مدل ممکن برای اتاق خواب باید بیشتر از هر موضوع دیگری، به هارمونی طرح و رنگ توجه کنید. در صورت رعایت این نکته پرده انتخابی شما جلوه‌ای منحصر به فرد را برای اتاق ایجاد خواهد کرد. شما می‌توانید انواع پرده و ملزومات را از مجموعه ایران دکور با تضمین قیمت و کیفیت خریداری کنید. در صورت وجود مشکل می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا